محصولات
راهکارها
قیمت گذاری
منابع دانش
خدمات سازمانی خدمات دواپس
بر اساس صنعت
بر اساس اندازه شرکت
بر اساس کاربرد
قیمت محصولات
محصولات
محصولات ویژه
دسته‌بندی بر اساس عملکرد
راهکارها
راهکارهای ویژه
بر اساس صنعت
بر اساس اندازه شرکت
بر اساس کاربرد
خدمات سازمانی خدمات دواپس

و ما یک دور دیگر چرخیدیم

گزارش عملکرد ابر آروان در سال ۱۳۹۹
نسخه‌ی کامل گزارش را از این‌جا دانلود کنید

ابر آروان در سال ۱۳۹۹

سال ۱۳۹۹ برای ابر آروان سال تثبیت موقعیت محصولات و بازار بود، سالی که با کرونا و دورکاری به‌سختی اما باکیفیت گذشت. در کنار ایجاد بالاترین سطح پایداری در بیش‌تر محصولات ابر آروان و عرضه‌ی امکانات و خدمات جدید در تمام محصولات، با رشد نزدیک به دو برابری مشتریان، ابر آروان تلاش گسترده‌ای را برای توسعه‌ی زیرساخت صرف کرد. گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ی سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان بوده است.
به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود.
تمام این تلاش‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهندگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی شد.

رشد ابر آروان

در سالی که گذشت تعداد مشتریان ابر آروان با نزدیک به دو برابر رشد، به بیش از ۶۵هزار مشتری رسید. این مشتریان از محصولات متنوع ابر آروان استفاده می‌کنند و شامل وب‌سایت‌های شخصی تا کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اینترنتی کشور می‌شوند.
این افزایش تعداد مشتریان منجر به افزایش ۴ برابری ترافیک در تعداد بازدید کاربران نهایی بر بستر ابر آروان شده است.
نسبت مشتریان رایگان به مشتریان غیررایگان ابر آروان در بازار ایران

بهبود و توسعه‌ پشتیبانی

در سالی که گذشت تیم پشتیبانی ابر آروان با رشد ۲.۵ برابری همراه بود تا با افزایش توان، پاسخ‌گویی بهتری به مشکلات مشتریان داشته باشد. به‌علاوه ابر آروان با راه‌اندازی واحد «صدای مشتری» تلاش کرد ارتباط نزدیک‌تر و بهتری را برای مشتریان رقم بزند.
توسعه‌ی تیم
افزایش ۲.۵ برابری
کاهش زمان حل مساله‌ی مشتریان
از ۹۰ دقیقه به ۷۰ دقیقه
کاهش زمان اولین پاسخ‌گویی
از ۳۰ دقیقه به ۱۷ دقیقه
افزایش رضایت مشتریان
بالای ۹۰٪

توسعه‌ زیرساخت

در سالی که گذشت زیرساخت ابری آروان در پاسخ به نیاز مشتریان و رشد کسب‌وکار توسعه یافت؛ از پاپ‌سایت‌های داخلی و خارجی تا توسعه‌ی منابع رایانش ابری در تهران بزرگ. هم‌چنین به‌رغم افزایش هزینه‌های ارزی و دشواری‌های بسیار در تامین سخت‌افزار به‌واسطه‌ی کرونا، توانستیم با تاخیری چند ماهه، ساخت و راه‌اندازی دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان را به مرحله‌ی بهره‌برداری برسانیم.
گسترش ابرهای آروانی از هنگ‌کنگ تا مونترال
اضافه شدن ۱۷ پاپ‌سایت از شرق دور تا آمریکای شمالی
ابر آروان در برخی از نقاط، بیش از یک پاپ‌سایت دارد.
اضافه شدن ۴ پاپ‌سایت داخلی
اضافه شدن ۱۳ پاپ‌سایت خارجی
تقویت ۶ پاپ‌سایت خارجی

رشد ابر آروان در بازار بین‌الملل

جهانی شدن و رقابت با بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان ابری جهان، رویای جدی ابر آروان است. با افزایش فعالیت‌های بین‌المللی، آروان توانست ضریب نفوذ در کشورهای دیگر (۸۸ کشور) را ۲.۳ برابر کند و با رشد ۵ برابری در جذب مشتریان خارجی، تعداد مشتریان بین‌المللی‌اش را به بیش از ۵هزار مشتری برساند.
پرمخاطب‌ترین مشتریان ابر آروان
بیش‌ترین مشتریان خارجی ابر آروان از کشورهای هند، ترکیه، اندونزی، پاکستان، بنگلادش، آرژانتین، مصر، افغانستان، فیلیپین و چین هستد.

تولد زیست‌بوم ابر آروان

کمک به توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور
ابر آروان گام‌های ابتدایی را برای ساخت زیست‌بوم ابری کشور برداشت. این زیست‌بوم تلاش می‌کند با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای دیجیتال، به خلق ارزش مشترک و بزرگ‌تر کمک کند.
تولد تیم‌ها و محصولات متنوع ابری با رویداد-مسابقه‌ی ابربازی
تولید ۱۴ محصول ابری
ورود به جذب سرمایه‌ی ۸ تیم برگزیده
پرورش متخصصان حوزه‌ی ابری با برگزاری دوره‌های ACCA در همکاری با موسسه کهکشان
۶۱ شرکت‌کننده در سه دوره
۲۰ نفر گواهی شده
ایجاد پلتفرم عرضه‌ی محصولات ابری با راه‌اندازی بازارچه‌ی ابری
۲۵۰ محصول
‏۷ محصول ایرانی و ۲۴۳ محصول خارجی
مهاجرت امن به زیرساخت ابری با کوچ ابری
۱۱ تیم ابریار
۱۳۰+ پروژه‌ی کوچ
توسعه‌ی همکاران ابری با شبکه‌ی شرکای ابری
۷ همکار تجاری
۲ همکار فنی

سال دورکاری و تیمی به گستردگی ایران

سال ۹۹ به دورکاری گذشت. تجربه‌ی مثبت دورکاری امکان جذب آروانی‌ها از شهرهای مختلف را هم فراهم کرد، هم‌چنین برخی از آروانی‌ها به شهرهای خود، مهاجرت معکوس کردند؛ اکنون آروانی‌هایی از شهرهای رشت، آمل، اهواز، اصفهان، شیراز، سنندج، لار، سبزوار، یزد، مشهد و ارومیه، از راه دور با ابر آروان کار می‌کنند.
نقشه‌ی پراکندگی جغرافیایی آروانی‌ها
روند رشد تیم ابر آروان
ابر آروان در سالی که گذشت به تناسب رشد کسب‌وکار، با جذب ۷۵ آروانی جدید، ۱۴۹ نفره شد
افزایش تمایل آروانی‌ها به دورکاری
ابر آروان در سالی که گذشت به تناسب رشد کسب‌وکار، با جذب ۷۵ آروانی جدید، ۱۴۹ نفره شد

مسوولیت اجتماعی ابر آروان

برای ابر آروان «فناورانه بودن» به‌تنهایی کافی نیست و همواره تلاش می‌کند با مجموعه اقداماتی هم‌چون اعطای زیرساخت رایگان، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، آموزش و مربی‌گری در مسیر «توانمندسازی» مسوولیت اجتماعی‌اش را به‌جا بیاورد.
بچه‌های آروان
آغاز توانمندسازی ۹۹ نوجوان/ جوان کم‌برخوردار با آموزش رشته‌های پررونق آی‌تی و دیجیتال از سه گروه کودکان کار، نوجوانان و جوانان مناطق محروم و کانون اصلاح و تربیت
حمایت از نسل بعدی استارت‌آپ‌ها
افزایش بازه‌ی رایگان ۲.۵ برابری در پُرکاربردترین محصول ابر آروان یعنی CDN به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای خُرد
اعطای زیرساخت رایگان به بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ
اعطای زیرساخت ابری رایگان به کمپین نفس؛ زیرساخت ابری در مقابله با کرونا
سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی https://corona.ir/
سامانه و اپلیکشن ماسک https://mask.ir

رفتار کاربران در دوران کرونا و سالی پر از چالش‌های اقتصادی

سال ۱۳۹۹ متفاوت از تمام پیش‌بینی‌ها و آرزوها پیش رفت. سالی که منجر به افت یا پایان کار بسیاری از کسب‌وکارها از یک‌سو و رونق برخی کسب‌وکارهای آنلاین از سوی دیگر، شد. در ادامه نگاهی داریم به روند رفتار کاربران با کسب‌وکارهای اینترنتی کشور، در سالی که کرونا و نوسانات اقتصادی، همه چیز آن را تغییر داد.
این اطلاعات از ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری است که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند.
دسته‌بندی پرترافیک‌ترین سامانه‌ها در سال ۱۳۹۹
کسب‌وکارهایی که رکوردشکنی کردند
بازگشت به مسیر رشد
سفارش آنلاین غذا
بازگشت به ترافیک سال گذشته در تابستان/ رکوردشکنی در پاییز
تاکسی آنلاین
بازگشت به ترافیک سال گذشته در پاییز/ رکوردشکنی در زمستان
کسب‌وکارهای در رکود
سامانه‌های فروش بلیت و رزرو هتل و تور
بازگشت به ترافیک سال قبل در زمستان

وضعیت اینترنت کشور در سالی که گذشت

ابر آروان به‌واسطه‌ی زیرساخت گسترده در دیتاسنترهای داخلی و خارجی، اطلاعات دقیقی از وضعیت اینترنت کشور و اتصالات آن با بین‌الملل در اختیار دارد که این اطلاعات را در راستای شفافیت اطلاعات و در جایگاه منبع مستقل از ابتدای دی ۹۸، در قالب سامانه‌ی رادار به نشانی https://radar.arvancloud.ir در اختیار عموم قرار داده است.
اطلاعات سامانه‌ی رادار نشان می‌دهد در یک‌سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. هم‌چنین زیرساخت اینترنت کشور، پنج‌درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.