گزارش شفافیت
مقدمه
- بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی، محافظت از دادههای شخصی مشتریان یکی از تعهدات آروان است و این اطلاعات به فروش نمیرسند یا واگذار نمیشوند.
- آروانکلاد همهی درخواستهای دریافتشده را با دقت بررسی کرده و مواردی که نامعتبر یا فاقد مبنای حقوقی باشند، را رد میکند.
- آروانکلاد پیش از پذیرش هر درخواست از سمت مراجع معتبر و قانونی، مشتریان خود را نسبت به دریافت درخواستها برای توقف سرویس، تعلیق اکانت یا ارایهی اطلاعاتشان مطلع میکند، مگر اینکه این موضوع در حکم قضایی «محرمانه» ذکر شده باشد. (موضوعی که در چنین احکامی مرسوم نیست)
- هیچ نرمافزار یا تجهیزات وابسته به مراجع امنیتی یا قضایی، با هدف ذخیرهسازی یا شنود اطلاعات، در هیچ نقطه از شبکه آروانکلاد وجود ندارد.
- آروانکلاد کلید رمزنگاری و تایید هویت خود یا مشتریان خود را در اختیار هیچ شخص یا نهادی نمیگذارد و مشتریان را به استفاده از رمزنگاری دادهها و ارتباطات رمزنگاریشده تشویق میکند.
تعاریف
سواستفاده:
درخواستهایی که از سمت مراجع دولتی، رگولاتوریها، آژانسهای امنیتی یا گزارشهای شخصی (اشخاص حقیقی یا حقوقی مستقل) بهدلیل سواستفادهی کاربران از سرویس ارسال میشود. (مانند حملههای DDoS، فیشینگ، ارسال اسپم، پورنوگرافی کودکان و ...)حق مالکیت:
درخواستهایی که از طرف اشخاص حقیقی، حقوقی یا مراجع رسمی داخلی و بینالمللی بهدلیل نقض حق مالکیت معنوی و تجاری یا حق نشر ارسال میشود. (مانند انتشار بدون مجوز فیلم یا نرمافزار و ...)دستور قضایی:
درخواستهایی که بهشکل حکم یا دستور قضایی از سوی پلیس و مراجع قضایی داخلی یا بینالمللی بهدلیل وقوع جرم یا انجام تحقیقات قضایی ارسال میشود. (مانند فیشینگ، کلاهبرداری و ...)رد درخواست:
مواردی که بهدلیل نامعتبر بودن یا غیرقانونی بودن درخواست، آروانکلاد به آنها پاسخ رد داده است.جدول فصلی درخواستهای دریافتشده
نسبت نوع درخواستها
درخواستهای دریافتشده، به تفکیک موضوع در ۳ دستهی «سواستفاده»، «حق مالکیت» و «دستور قضایی» قرار میگیرند که شماری از آنها بهدلیل نامعتبر یا غیرقانونی بودن رد میشوند. در این نمودار نسبت «نوع درخواست» به «کل درخواستهای دریافتشده» مشخص شده است.