خدمات سازمانی خدمات دواپس
بر اساس صنعت
بر اساس اندازه شرکت
بر اساس کاربرد
قیمت محصولات
سرور ابری arrow
محاسبه‌ی هزینه‌ی سرور ابری با توجه به منابع انتخابی کاربر و به‌شکل ساعتی و ماهانه
شبکه توزیع محتوا arrow
محاسبه‌ی قیمت بسته‌های شبکه‌ توزیع محتوا بر اساس ترافیک و استفاده از امکانات مختلف
فضای ابری arrow
محاسبه‌ی قیمت بسته‌های آبجکت استورج بر اساس میزان فضای ذخیره‌سازی و ترافیک مصرفی
پلتفرم ویدیو arrow
محاسبه‌ی قیمت بسته‌های پلتفرم ویدیو بر اساس ساعت تماشا، ساعت پخش زنده و ساعت ویدیو
کانتینر ابری arrow
محاسبه‌ی هزینه‌ی کانتینر ابری با توجه منابع پردازشی، حافظه، فضای ذخیره‌سازی و IP اینترنتی
دیتابیس ابری arrow
محاسبه‌ی هزینه‌ی دیتابیس ابری با توجه به منابع انتخاب‌شده و میزان مصرف
آروان درایو arrow
محاسبه‌ی هزینه‌ی فضای ابری سازمان با توجه به میزان فضای ذخیره‌سازی ویژگی‌های متنوع
پردازش لبه arrow
محاسبه هزینه‌ی پردازش لبه آروان‌کلاد با توجه به منابع مصرفی شما
خدمات پشتیبانی arrow
هزینه‌ی خدمات پشتیبانی و امکانات و ویژگی‌های هر یک از بسته‌ها

پرسش‌های رایج

پاسخ‌های کوتاه و مستقیم به رایج‌ترین پرسش‌هایی که برای استفاده از محصولات آروان‌کلاد در ذهن دارید.
جست‌وجوهای پرطرفدار
کیف پول
دامنه
پشتیبانی

حساب کاربری

برای تبدیل حساب حقیقی به حقوقی، ابتدا به حساب کاربری خود در آوران‌کلاد وارد شوید، سپس منوی پروفایل انتخاب کنید و در بخش «اطلاعات تکمیلی» مشخصات مرتبط با حساب حقوقی را اضافه کرده و دکمه‌ی ذخیره را بزنید.

خیر؛ شما به‌عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی امکان تغییر اطلاعات کاربری را ندارید. از این‌رو برای ویرایش اطلاعات خود براساس نوع حقیقی یا حقوقی باید تیکت ثبت کنید.
اگر کاربر حقیقی هستید: موراد تغییر را در قالب تیکت برای «واحد فروش» ارسال کنید.
اگر کاربر حقوقی هستید: موارد تغییر را در قالب تیکت برای «واحد مالی» ارسال کنید.

بله، برای فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای با پیامک یا ایمیل، وارد بخش پروفایل شوید، گزینه‌ی «تنظیمات امنیتی» را انتخاب کرده و در قسمت «رمز عبور و ورود» تغییرات لازم را اعمال کنید.

بله، شما می‌توانید مطابق با شرایط گفته‌شده در صفحه‌ی شرایط استفاده از خدمات آروان‌کلاد [بخش حذف حساب کاربری]، درخواست مکتوب خود را در قالب تیکت به واحد فروش اعلام کنید.

بله، آروان‌کلاد با منفی شدن اعتبار کیف پول‌تان، به‌شکل خودکار و در دو مرحله برای شما پیام یادآوری می‌فرستد:
۱- زمانی‌که فقط ۵۰,۰۰۰ تومان [پنجاه هزار تومان] از اعتبار کیف پول‌تان باقی مانده باشد. (البته این مقدار پیش‌فرض است و شما می‌توانید سقف آن را تغییر دهید.)
۲- وقتی اعتبار کیف پول‌تان منفی شده باشد.
اگر پس از دریافت این اعلان‌ها حساب‌تان هم‌چنان منفی بود، سرویس‌های شما مطابق با موارد گفته‌شده در صفحه‌ی شرایط استفاده از خدمات قطع خواهند شد. پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به سرویس‌های خود، اعتبار کیف پول‌تان را مثبت نگه دارید.

بله، شما با استفاده از قابلیت «میزکار» حساب کاربری خود را با سایر اعضا به‌اشتراک بگذارید و بنابر انتخاب خودتان سطح دسترسی متفاوتی را برای آن‌ها تعریف کنید.

با منفی شدن اعتبار کیف پول شما در آروان، سرویس‌های فعال مطابق با زمان‌بندی گفته‌شده در صفحه‌ی شرایط استفاده از خدمات آروان‌کلاد قطع می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به سرویس‌های خود، قبل از اتمام اعتبار حساب، کیف پول خود را شارژ کنید.

مالی

شما می‌توانید حساب کاربری خود را به شکل آنلاین شارژ کنید یا با عقد قرارداد، هزینه را به‌شکل مستقیم به حساب آروان‌کلاد واریز کنید. (اگه درخواست واریز دارید لطفن با واحد پشتیبانی در تماس باشید)

بله، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، علاوه‌بر هزینه‌ی استفاده از محصولات یا خدمات آروان‌کلاد به فاکتور شما اضافه می‌شود.

بله، شما می‌توانید برای دریافت نامه‌ی «تایید پرداخت» با مهر و امضای شرکت آروان‌کلاد، درخواست خود را در قالب تیکت به واحد مالی ارسال کنید.

بله، آروان‌کلاد در انتهای هر ماه و پس از بسته‌شدن فاکتور جاری و نهایی‌شدن مصرف‌تان، می‌تواند فاکتور رسمی را صادر کند. از این‌رو، شما برای دریافت فاکتور می‌توانید از اول تا دهم هر ماه، درخواست‌تان را در قالب تیکت به واحد مالی ارسال کنید.
در نظر داشته باشید که برای دریافت فاکتور رسمی باید اطلاعات حقوقی‌تان در پنل کاربری ثبت شده باشد.

بله، برای این‌کار لازم است جزییات سرویس مورد نیازتان را در قالب تیکت برای «واحد مالی» ارسال کنید تا پیش‌فاکتور برای‌تان صادر شود.

بله، شما می‌توانید با ارسال تیکت به واحد مالی، تا یک هفته بعد از پایان هر ماه فاکتور رسمی خود را دریافت کنید.

بله، اگر مطابق با شرایط بازگشت وجه مطابق با شرایط استفاده از خدمات آروان‌کلاد را داشته باشید، می‌توانید اعتبار کیف پول‌تان را به حساب بانکی‌ خود انتقال دهید.

فاکتور جاری هزینه‌های استفاده از محصولات، در ماه جاری را به شما نشان می‌دهد و هنوز نهایی نشده است. در انتهای هر ماه و با نهایی شدن هزینه‌ها،‌ فاکتور جاری بسته می‌‏شود و به بخش فاکتورها انتقال پیدا می‌کند.

بله، شما می‌توانید در بخش کیف پول، به آرشیو «فاکتورها» دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به حساب کاربری آروان‌کلاد، به بخش «کیف پول» بروید و با انتخاب گزینه‌ی فاکتورها و کلیک روی هر فاکتور ریز هزینه‌ها و جزییات استفاده از محصولات را مشاهده کنید.

با توجه به قانون تسهیل تکالیف مودیان برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ به تصویب مجلس رسیده و مسوولیت ثبت‌نام و رعایت قانون را به مودیان سپرده است، با اتصال سیستم‌های مالی آروان‌کلاد به این سامانه، از این پس، تمامی صورت‌حساب‌های شما در پرتال مشتریان حقیقی و حقوقی این سامانه ثبت می‌شود. در نتیجه امکان ارسال فاکتور (فیزیکی یا PDF) از سمت آروان‌کلاد فراهم نیست و شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به سامانه‌ی مودیان به نشانی my.tax.gov.ir صورت‌حساب مورد نظرتان را دریافت کنید.

پشتیبانی

بله، همه‌ی کاربران آروان‌کلاد می‌توانند به‌شکل رایگان از خدمات پشتیبانی استفاده کنند؛ هر چند سطح ارایه‌ی خدمات با توجه به بسته‌های پشتیبانی متفاوت است. برای اطلاع از جزییات بسته‌ها صفحه‌ی قیمت خدمات پشتیبانی ببینید.

شما می‌توانید به‌شکل ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته با مرکز تماس آروان‌کلاد در ارتباط باشید؛ اما برای دسترسی به متخصصان فنی باید یکی از بسته‌های «رشد»، «حرفه‌ای» یا «سازمانی» را تهیه کنید. سطح پشتیبانی فنی در بسته‌های مختلف به‌شکل زیر است:
بسته پایه: بدون پشتیبانی فنی
بسته رشد: پشتیبانی لایه یک (از راه تیکت)
بسته حرفه‌ای: پشتیبانی لایه دو (از راه تیکت و تماس)
بسته سازمانی: مدیر مشتری اختصاصی

کم‌ترین میزان استفاده از بسته‌های پشتیبانی یک ماه است. هم‌چنین زمانی که بسته‌ای را انتخاب می‌کنید، تا یک ماه نمی‌توانید آن را به پلن‌های پایین‌تر تغییر دهید.

برای فعال‌سازی پلن‌های رشد، حرفه‌ای یا سازمانی پشتیبانی نیاز است به اندازه‌ی هزینه‌ی پلن مورد نظر در کیف‌پول خود شارژ‌ داشته باشید.

برای مشاوره در اجرای زیرساخت و کمک گرفتن در راه‌اندازی سرویس‌های مورد نظرتان، می‌توانید از خدمات کوچ ابری استفاده کنید. برای اطلاعات بیش‌تر صفحه‌ی کوچ ابری آروان را ببینید.

شبکه توزیع محتوا

بله، با انتخاب بسته‌ی پایه می‌توانید به‌شکل رایگان از امکانات و قابلیت‌های CDN آروان‌کلاد استفاده کنید. همین‌طور، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از جزییات و ویژگی‌های این بسته صفحه‌ی قیمت شبکه توزیع محتوا را ببینید.

خیر، شما می‌توانید بدون محدودیت در تعداد، دامنه‌های خود را در پنل شبکه توزیع محتوا آروان‌کلاد ثبت کنید.

بله، با ثبت NSهای آروان، IP وب‌سایت شما تغییر می‌کند، اگر قصد دارید با NS‌های دل‌خواه یا شخصی خود سرویس‌تان را توسعه دهید، می‌توانید با خرید بسته‌های «رشد» یا «سازمانی» از قابلیت NS اختصاصی استفاده کنید.

بله، هزینه‌ی شبکه توزیع محتوا آروان‌کلاد به‌ازای هر دامنه محاسبه می‌شود، بر این اساس، شما باید برای هر یک از دامنه‌های خود بسته‌ی مورد نظرتان را فعال کنید.

بله، گواهی‌نامه SSL در سرویس CDN به‌شکل رایگان ارایه می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر صفحه‌ی گواهی‌نامه‌ی رایگان SSL/TLS آروان‌کلاد را ببینید.

گواهی‌نامه SSL به‌شکل رایگان و به‌مدت سه ماه برای دامنه شما فعال شده و از گذشت این مدت به‌طور خودکار تمدید می‌شود.

بله، قابلیت DDoS Protection آروان‌کلاد می‌تواند در لایه‌های ۳، ۴ و ۷ با انواع حمله‌های DDoS مقابله کند. در نظر داشته باشید که سطح پیشگیری از حمله‌های مختلف می‌تواند با توجه به بسته‌ی انتخاب شما در شبکه توزیع محتوا متفاوت باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر صفحه‌ی مقابله با حمله‌های DDoS را ببینید.

CDN آروان‌کلاد به‌‎شکل پیش‎‌فرض از حمله‌های DDoS لایه‌ی ۳ و ۴ جلوگیری می‌کند، اما برای مقابله با حمله‌های DDoS لایه‌ی ۷ باید بسته‌ی حرفه‌ای یا سازمانی را فعال کنید و سطح محافظت را از بخش «جلوگیری از حملات DDoS» ارتقا دهید.

سرور ابری

بله، سرورهای ابری آروان‌کلاد به‌شکل آنی و در کم‌تر از چند دقیقه در اختیارتان قرار می‌گیرد و از همان لحظه قابل استفاده است.

بله، شما می‌توانید به‌تناسب نیاز خود و به‌شکل آنی منابع سرور ابری را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که کاهش منابع فقط برای RAM و CPU اعمال می‌شود و امکان کاهش دیسک وجود ندارد.

هر حساب کاربری می‌تواند تا ۱۰ عدد سرور ابری [به‌ازای هر دیتاسنتر ۵ سرور] بسازد. اگر به تعداد بیش‌تری ابرک روی یک دیتاسنتر نیاز دارید از طریق پنل درخواست کوتا ثبت کنید.

خیر، شما می‌توانید منابع مورد نظرتان را انتخاب کنید و سرور ابری بسازید، اگه به منابعی بیش‌تر از آن‌چه داخل پنل مشخص‌شده نیاز داشتید باید از طریق درخواست Quota منابع مورد نیاز خود را اعلام کنید و منتظر بررسی و پاسخ واحد فنی باشید.

بله، شما می‌توانید با ساخت یک سرور ابری، چند وب‌سایت مختلف را میزبانی کنید، به‌شرطی که منابع انتخابی زیرساخت شما پاسخ‌گوی نیازتان باشد.

بکاپ و اسنپ شات هر دو ابزار مهمی برای محافظت از داده‌ها هستند. به‌شکل معمول بکاپ‌ها برای محافظت داده‌ها به‌دلیل بروز خطای انسانی، خرابی سخت‌افزار یا سایر شرایط پیش‌بینی‌نشده استفاده می‌شوند. به‌عبارت دیگر بکاپ راهی برای بازگرداندن داده‌های شما به حالت قبلی است. در حالی‌که اسنپ‌شات بیش‌تر با هدف کوتاه‌مدت در نسخه‌سازی (Versioning) و در سطح دیسک گرفته می‌شود و وضعیت دقیق Disk را در یک زمان خاص ثبت می‌کند.

در حالت کلی ممکن هست پورت ICMP سرور ابری شما بسته باشد یا با ایجاد هرگونه تغییری بر روی پورت موردنظر محدودیت ایجاد شود. اگه مشکل‌تان هنوز برطرف نشده می‌توانید از راه تیکت برای با کارشناسان آروان‌کلاد در ارتباط باشید.

اگر Flavor سرور شما هنگام روشن شدن وجود نداشته باشد، امکان روشن شدن ابرک شما وجود نخواهد داشت و بدیهی است که روشن شدن آن زمان‌بر خواهد بود.

شما با خرید سرور ابری آروان می‌توانید از ۱ تا ۵ گیگابایت پهنای باند [به‌تناسب منابع زیرساخت‌تان] داشته باشید.

در حال حاضر حداکثر ۴ آی‌پی به هر سرور ابری اختصاص داده می‌شود. در نظر داشته باشید که شما به‌طور پیش‌فرض می‌توانید تا ۱۵ آی‌پی را در اختیار داشته باشید. از این‌رو، اگر به تعداد IP بیش‌تری نیاز دارید، باید از طریق پنل درخواست کوتا ثبت کنید.

خیر, در حال حاضر اختصاص IP در آروان به‌شکل خودکار انجام می‌شود و امکان درخواست رنج IP میسر نیست.

بله, اگر فرمت فایل سیستم‌عامل شخصی شما Cloud Ready باشد، می‌توانید با آپلود آن در قسمت «سیستم‌عامل شخصی» سرور خود را راه‌اندازی کنید.

Host یا هاستینگ، سرویسی اشتراکی است که روی یک سرور با استفاده از پنل مدیریتی برای استفاده‌ی چند وب‌سایت ارایه می‌شود. در حالی‌که سرور ابری امکان سفارشی‌سازی همه‌ی مراحل ساخت، نصب سیستم‌عامل، اضافه‌کردن فایروال، شبکه‌ی خصوصی، آی‌پی شناور، افزایش و کاهش منابع و … را به‌طور کامل به شما ارایه می‌دهد.

آروان‌کلاد به‌شکل مستقیم سرویس هاستینگ ارایه نمی‌دهد، اما شما می‌توانید سرویس هاستینگ (هاست اشتراکی) خود را روی سرورهای ابری راه‌اندازی کنید.

بله، شما می‌توانید با فعال‌سازی قابلیت بکاپ در پنل کاربری [بخش سرور ابری] نسخه‌های پشتیبان مختلفی از زیرساخت خود تهیه کنید و فایل‌های آن‌ها را در فضای ابری آروان یا هر فضای ذخیره‌سازی دیگری قرار دهید.
توجه داشته باشید مطابق شرایط استفاده از خدمات آروان‌کلاد، مسوولیت پشتیبان‌گیری بر عهده‌ی مشتری است.

خیر, در حال حاضر هیچ یک از محصولات با زیرساخت [سرور] خارج از ایران ارایه نمی‌شود.

پلتفرم ویدیو

بله، شما می‌توانید با انتخاب بسته‌ی پایه، از امکانات مختلف پلتفرم ویدیو آروان‌کلاد استفاده کنید؛ برای اطلاع از جزییات امکانات و ویژگی‌های بسته‌ی پایه صفحه‌ی قیمت پلتفرم ویدیو را ببینید.

آروان‌کلاد برای استریم ویدیو از پروتکل‌هایی استفاده کرده که امکان دانلود ویدیو را تا حد زیادی برای کاربران سخت می‌کند.

بله؛ برای ایجاد محدودیت در دسترسی می‌توانید از از قابلیت لینک امن پلتفرم ویدیو آروان‌کلاد استفاده کنید.

بله، شما به‌تناسب انتخاب بسته پایه، رشد، حرفه‌ای یا سازمانی می‌توانید تعداد متفاوتی از کانال را روی پلتفرم ویدیو آروان‌کلاد ایجاد کنید. برای اطلاع از تعداد دقیق ظرفیت هر بسته صفحه‌ی قیمت پلتفرم ویدیو را ببینید.

با استفاده از لینک امن می‌توانید امنیت محتوای ویدیویی را تامین کنید. هم‌چنین امکان AES Encrypt نیز به‌شکل پیش‌فرض بر روی همه‌ی ویدیوها وجود دارد.

بله؛ می‌توانید لینک دانلود ویدیو را در دسترس کاربران خود قرار دهید. البته اگر کاربران لینک را در وب‌سایت‌تان نبینند، به‌‌شکل عادی نمی‌توانند ویدیوها را دانلود کنند.

پخش زنده‌ی آروان‌کلاد سرویسی یک‌طرفه است و برای برگزاری رویدادها یا کنفرانس‌های ویدیویی با مخاطب زیاد و یک‌طرفه کاربرد دارد.
اما شبکه‌ی همکاران تجاری ما برخی سرویس‌ها را بر این بستر فراهم کرده و امکانات بیش‌تری به پخش زنده اضافه کرده‌اند. برای آگاهی از قابلیت‌های این سرویس می‌‌توانید به صفحه‌ی پخش زنده ابر آروان سر بزنید.

از آن‌جایی‌که پخش زنده‌ی آروان‌کلاد روی بستر شبکه توزیع محتوا سرویس می‌دهد، بازدیدکننده‌های یک استریم پخش زنده، به سرورهای لبه‌ی آروان متصل می‌شوند و این تعداد در برخی موارد گذشته، به بیش از ۱.۵ میلیون نفر رسیده است.

بله، شما با خرید بسته‌های «رشد»، «حرفه‌ای» و «سازمانی» می‌توانید از قابلیت «افزودن تبیلغات» استفاده کنید.

فضای ابری

بله، شما می‌توانید با انتخاب بسته‌ی پایه به برخی از امکانات و ویژگی‌های فضای ابری آروان‌کلاد دسترسی داشته باشید. در حال حاضر ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۲۰ گیگابایت ترافیک در بسته‌ی پایه و به‌شکل رایگان ارایه می‌شود.

بله. با استفاده از محصول CDN آروان‌کلاد، می‌‌توان دامنه‌ی اختصاصی را از طریق یک رکورد CNAME به دامنه‌ی اصلی سرویس ذخیره‌سازی ابری متصل کرد.

روی محصول فضای ابری محدودیت ایجاد ۵۰ باکت روی هر حساب کاربری وجود دارند. هم‌چنین، روی هر باکت محدودیت تعداد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار فایل وجود دارد. هر دو این محدودیت‌ها با ارسال درخواست Quota قابل افزایش است.

بله. محصول فضای ابری آروان‌کلاد به‌شکل کامل از استاندارد S3 پشتیبانی می‌کند.

بله. در کنار استفاده از API آروان‌کلاد ، می‌توانید به‌وسیله‌ی هر نرم‌افزار S3 Compatible، از فضای ابری آروان استفاده کنید.

کانتینر ابری

با استفاده از یک Image که در یک رجیستری عمومی مانند Docker Hub یا Quay و یا یک رجیستری شخصی قرار دارد، می‌توانید Image خود را در کانتینر ابری آروان‌کلاد به‌کار بگیرید.

بله. با ارایه‌ی آدرس Registry شخصی خود به‌همراه اطلاعات مربوط به احراز هویت آن، می‌توان Imageهای یک Registry خصوصی را روی کانتینر ابری آروان اجرا کرد.

بله. می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های کانتینر ابری آروان‌کلاد، از منیفست‌های ایجاد شده‌ی خود برای استقرار اپلیکیشن‌تان استفاده کنید.

بله. می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی Command Line آروان‌کلاد، از CLI محصول کانتینر ابری استفاده کنید.

بله. شما می‌توانید با ارایه‌ی Git URL، اپلیکیشن خود را به‌شکل مستقیم روی کانتینر ابری آروان مستقر کنید.

بله. اگر از محصول CDN ابر آروان استفاده می‌کنید، می‌توانید از کانتینر ابری با استفاده از دامنه‌ی شخصی خود استفاده کنید.

دیتابیس ابری

دیتابیس ابری مدیریت‌شده یک محصول ابری است که کاربر آن برخلاف دیتابیس‌های سنتی، به انجام مراحل نصب، راه‌اندازی، نگهداری و مدیریت دیتابیس و زیرساخت آن نیاز ندارد؛ چراکه همه‌ی این وظایف‌ برعهده‌ی ارایه‌دهنده‌ی سرویس است.

امکان نصب و راه‌انداری پایگاه داده بر روی ماشین‌های مجازی (سرویس IaaS یا PaaS و …) همیشه وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که در این حالت باید همه‌ی کارهای مرتبط به نصب، راه‌اندازی، به‌روز‌رسانی و مدیریت دیتابیس را به‌طور دستی انجام دهید. در‌ حالی‌که، با استفاده از سرویس دیتابیس ابری آروان‌کلاد می‌توانید همه‌ی این کارها را به ارایه‌دهنده بسپارید و بدون نگرانی بابت مدیریت بخش‌های مختلف و متعدد، دیتابیس کسب‌وکارتان را در اختیار داشته باشید. برای مثال در دیتابیس ابری آروان‌کلاد این امکان برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید با یک کلیک ویژگی High Availability را فعال یا غیرفعال کنید.

همه‌ی کلاسترهای دیتابیس ابری آروان دارای قابلیت Automatic Failover هستند و با بروز خطا در نود اصلی آن را با نود دیگری جایگزین می‌کنند. در این حالت به‌دلیل نبودن افزونگی، تنها راه بازگردانی داده و سرویس، بازگردانی از طریق آخرین بکاپ است که به‌طور خودکار انجام می‌شود. با توجه به این‌که بکاپ‌ها در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای گرفته می‌شوند، در بدترین حالت امکان از دست دادن داده‌ی ۵ دقیقه آخر وجود دارد. هم‌چنین، در این حالت باید توجه داشته باشید که مدت زمان Downtime متناسب با حجم دیتابیس می‌تواند افزایش پیدا کند. دیتابیس‌های سینگل نود برای کاربردهای تستی یا محصول‌هایی که به Downtime بالا [بیش از ۵ دقیقه] حساس نیستند، مناسب است.
در مقابل، پیاده‌سازی کلاستر دیتابیس با ویژگی High Availability که برای ایجاد افزونگی از Standby Nodeها استفاده می‌کند، با Downtime حدود [کم‌تر از] ۳۰ ثانیه، احتمال از دست رفتن داده‌ها را تا حد نزدیک به صفر کاهش می‌دهد و برای سرویس‌های حساس و با پایداری بالا مناسب است.

تامین امنیت دیتابیس ابری به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:
- بخش اول بر عهده‌ی آروان‌کلاد است که به رعایت تمام موارد و استاندارهای امنیتی در زیرساخت محصول مربوط می‌شود.
- اما بخش دوم، بر عهده‌ی کاربر است که به رعایت مواردی مانند «حفاظت از نام‌کاربری و رمز عبور»، «استفاده از گواهی‌نامه‌ی SSL»، «تعیین آدرس‌های قابل اعتماد از طریق فایروال» و «اتصال به دیتابیس ابری از طریق شبکه خصوصی» مربوط می‌شود.

خیر، شما باید برای تقسیم بار Read، از Load Balancer استفاده کنید و یا این مورد را در اپلیکیشن خود در نظر بگیرید.

به‌طور مستقیم خیر. مدل قیمت‌گذاری دیتابیس ابری آروان بر اساس روش پرداخت به‌ازای مصرف یا PAYG است و شما به‌تناسب میزان مصرف ساعتی از منابع پردازشی، حافظه، دیسک، فضای اشغال‌شده برای بکاپ‌ها و میزان ترافیک مصرفی دیتابیس هزینه‌ی نهایی را پرداخت می‌کنید. اما باید در نظر داشته باشید که تعداد کوئری‌ها در میزان ترافیک تاثیرگذار است و می‌تواند سبب افزایش مبلغ فاکتور شما شود.

همه‌ی بکاپ‌های اتوماتیک و موردی هر دیتابیس ابری، به مدت ۷ روز نگهداری شده و پس از آن برای همیشه پاک می‌شوند.